Separar per sexes és pedagògic?

Defensors de l’educació diferenciada esgrimeixen motius científics, els detractors els neguen  “L’educació diferenciada busca personalitzar l’ensenyament” “No hi ha evidències suficients que separar millori el rendiment escolar”

La decisió del Govern de Cantàbria de no renovar el concert – subvenció-a un col legi que només admet nois i negárselo a un altre especial per noies ha tornat a aixecar el debat sobre l’anomenada educació diferenciada, aquella que separa els alumnes en funció del seu sexe.  Malgrat que aquesta opció és legal a Espanya, la interpretació de les lleis pot portar a una comunitat autònoma a retirar o no renovar les ajudes. Ningú nega el dret a triar ia l’existència d’aquests centres; les discrepàncies arriben a l’hora de decidir si han de rebre subvencions públiques i si hi ha motius pedagògics per defensar la separació de sexes a les aules. María Calvo Charras, presidenta a Espanya de l’Associació Europea per a l’Educació Diferenciada, parla de “estudis científics” i “evidències” per defensar aquesta opció.  “A més, l’hemisferi esquerre del cervell dels nois madura dos anys més tard, per la qual cosa l’àrea del llenguatge triga més a desenvolupar”, afegeix Calvo charro. Segons sosté, l’educació diferenciada busca “adaptar-se a les necessitats específiques d’alumnes, potenciar els aspectes que se’ls dóna millor a cadascun i incidir en el que els costa més, com les matemàtiques en les noies i el llenguatge en els nois “. “Se’ls ensenya el mateix perquè som igual de llestos, però de forma diferent i reforçant determinada àrees, de manera que s’aconsegueix un èxit escolar més gran”, diu Calvo charro….

Continuar llegint l’article d’opinió

Font:diari La Vanguardia

Advertisements

Deixa un comentari

Filed under Uncategorized

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s